Wednesday 23 March 2011

Pengubat Duka (2010)





Pengubat Duka ( 26th August 2010 ) 6.39 p.m

Tika ini
diri mu masih bisa kesedihan
kesedihan mu kesedihan ku jua
air mata mu air mata ku jua
pilu hati mu pilu hati ku
sabarlah wahai sahabatku yg comel
kerna itulah sumber kekuatan mu
jikalau ia rapuh sekalipun
tidak mengapa..kerna aku senantiasa di belakang mu
kerna rakan mu yang lain pasti kan
ada buat mu
walau diri ku masih asing untuk mu
tapi kerna erti persahabatan
ku ketepikan kesemuanya

aku bukanlah malaikat
aku bukanlah manusia hebat
aku cuma peneman mu di kala diri mu ditimpa kesusahan
usah bersedih lagi
usah menangis lagi
kerna itu tanda sebuah kelemahan



mulakanlah sebuah hidup yang baru
sebuah percintaan baru
sebuah erti cinta yg sejati
yang pasti bukanlah diri ku untuk mu
kerna diri ku hanyalah untuk mengembirakan mu
di kala kesedihan,kesepian 
carilah aku...


biar sejauh galaksi diri mu berada
aku akan tetap mendampingi mu
untuk kegembiraan yang berkekalan
melihat diri mu tersenyum riang tiap masa
biarlah diri ku hanya dikenali di sini
biarlah aku menjadi seorang peneman yang agung
untuk kebahagiaan dunia & akhirat mu 

No comments:

Post a Comment