Wednesday 23 March 2011

Melayang ke Bintang Camelopardalis (2011)



Di kala malam kesepian ini
ku dambakan sebuah kebahagiaan
untuk wanita yg ku tunggu
apakah dia akan muncul kelak?
siapakah dia hinggakan teristimewa sebegini?

aku cuma manusia biasa
aku bisa jatuh
aku bisa sedih
aku bisa diulit dilemma
tolong bahagiakan aku
tolong ajarkan aku
tolong tunjukkan aku
erti sebuah cinta abadi

tiada ertinya jika ia cuma sementara
tiada ertinya jika ia hanya sebuah persinggahan
tiada ertinya jika ia berterusan begini
oh bintang
oh bulan
temanilah aku di malam-malam yg sepi

sepi yg sendiri aku benci
sepi yg sendiri aku tak hingin
sepi yg terus melukai diriku
oh Tuhan
turunkanlah aku seorang puteri
kirimkanlah aku seorang kekasih
yg bisa mengajar aku tentang erti sebenarnya

kerna di mata dunia siapalah aku
kerna di hati mereka siapalah aku
kerna aku hanya insan biasa
penuh kedukaan
penuh kepiluan
penuh kelemahan

ku ukirkan sebuah lagu
ku ciptakan sebuah puisi
buat diri ini yg sepi
yg masih berkelana
mencari kehidupan hakiki

~awan~
25 Feb 2011

No comments:

Post a Comment